Assalamualaikum


Sabtu, 17 Disember 2011

Lelaki~~

Lelaki?Apa tu?Anak saudaraku yang berumur 5 tahun bertanya.Agak-agak budak tu kene lempang ke atau  kene cubit?..hahaha...

Sebenarnya hari ini aku asyik menyanyi lagu yang sama je dari tadi..Apa kaitan dengan title ek?.,Mestilah ada,sebab lagu tu bertajuk Lelaki yang didendangkan oleh Ruffedge dalam albumnya yang bertajuk Ruffera....
banyak cakap la aku ni..... -_-"

Tak pe2.kejap lagi aku nyanyikan ye...


OK.Ini liriknya..



Ruffedge - Lelaki

tulus hatiku bicara
keikhlasan dari jiwa, ini
yang masih mencari, ruangan hidup ini
ku masih mencuba, bawakan cahaya indah
agar dapatku tenangkan jiwaku, dengarkanlah

berikanlah masa, untukku berdiri
dengan kakiku sendiri seperti
setiap mereka, yang hampir memahami
erti kehidupan, perjalanan ini

(Rap)
ku cerminkan diriku sebelumku tafsirkan semua
di kelilingku, pada sang suria jua si purnama
ku bertanya inikah aturcaranya
patutku harung rintangan seterusnya

mengertilah diri ku ini
sering tewas ku melawan perasaan
dugaan yang datang dan pergi kulalui
bukan semuanya yang dapat ku hadapi
kerana ku hanya lelaki, lemah dan
hanya pada Tuhan, ku menadah tangan
berikan ku kekuatan, inginku nyatakan semua ini

berikanlah masa, untukku berdiri
dengan kakiku sendiri seperti
setiap mereka, yang hampir memahami
erti kehidupan, perjalanan ini

(Bridge)
akanku teruskan, maju ke hadapan, kearahNya
tiada yang lain melainkan Dia, maha segalaNya
dia yang ku cinta....

berikanlah masa, untukku berdiri
dengan kakiku sendiri seperti
setiap mereka, yang hampir memahami
erti kehidupan, perjalanan ini

(Puisi)
tenang ditempuhi bersama
susah senang dilalui dengan senyuman
perjalanan diiringi doa-doa, insyallah dimakbulkan
aku yang bertanggungjawab
aku yang memikulnya
kan ku laksana tugasku
kerana akulah lelaki

Rasa-rasa kenapa aku bold plus underline sesetangah lirik kat atas tu?..jawaapannya.....nampak tak?? sebab lirik tu la yang aku dok ulang-ulang banyak kali..hehehe.


Sebabnya,aku dh lama dah praktis lagu ni,tapi x pernah pulak paham maksud dye.So,setelah apa yang aku lalui semenjak dua menjak ni,barulah aku faham maksud sebenar lirik ni..Lirik ni ada kaitan dengan aku di mana aku selalu menganggap yang aku ni dah pandai semua,tapi bila banyak rintangan berlaku,aku x dapat nak hadapi dengan perasaan tenang.Sebab aku ni seorang lelaki,banyak tanggungjawab yang aku akan tempuhi dan pikul bila aku dah dewasa nanti.Jadi sebelum aku bersedia,berilah aku masa dan ruang untuk aku mengenali siapa diri aku yang sebenarnya.....

ade yang terharu ke????..hehehehe

Sebelum aku akhiri entry ni.Aku ade satu pesanan buat korang semua.terutamanya lelaki.Mungkin kita ni adalah seorang korporat,mungkin seorang doktor.atau mungkin seorang pelajar universiti yang terkemuka di dunia.Tapi jangan segan dan jangan malu untuk mengatakan yang kita ni tidak bersedia lagi.Kerana setiap orang mempunyai takdir yang berbeza.Selagi kita belum bersedia,maka mintalah masa dan ruang dari insan-insan di sekeliling kita untuk kita menjadi lebih matang dalam menempuh kehidupan ini.

ok...Gudnyte semua....kroh3 zzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz



comelnya budak ni  a.k.a  aku~~~~hehehehe

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Recent Comments